Proiectul privind reţeaua de transport Bucureşti – Ilfov, cu o politică tarifară comună și un sigur titlu de transport pe toată reţeaua va fi gata anul acesta.
Șeful Serviciului Monitorizare Transport Public din cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (ADTPBI), Sorin Negrea, susține că nu vor mai fi două regiuni de transport, ci una singură. Dacă până acum aprobările cu privire la politica de transport a RATB se luau de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti, rolul CGMB în ce priveşte transportul a fost preluat de ADTPBI, care va decide toată procedura de circulație. „În acest moment noi lucrăm la reţeaua de transport Bucureşti – Ilfov, nu vor mai fi două regiuni. Îi aducem pe cei din Ilfov la staţii de metrou, îi aducem la punctele importante de interchange, cât mai aproape de punctele de interes. Toate aceste lucruri trebuie să se întâmple în mod cât mai civilizat, utilizând un singur suport de titluri de transport, să ai o politică tarifară comună, cu un sigur titlu de transport să poţi transporta pe toată reţeaua”, a declarat Sorin Negrea la o întâlnire cu jurnaliştii.
Totodată, Negrea a precizat că RATB are „un sistem funcţional” şi ADTPBI va încerca să maximizeze numărul de linii de tip RATB din Ilfov. „În momentul în care aplic aceeaşi reţetă în transportul public de suprafaţă din mediul urban, pot să export foarte uşor dincolo. Înseamnă un anumit tip de vehicule, un anumit cost, o anumită trasabilitate, o anumită integrare, înseamnă foarte multe lucruri bune pe care le luăm de la RATB acum”, a spus el.
Despre posibilitatea ca RATB să aibă un sistem de afişaj pe panouri, astfel încât călătorii să ştie când vine următorul autobuz, Negrea a explicat că „este o chestiune de un an, maxim doi”. „E vorba de finanţare aici, sunt foarte mulţi bani. Luăm în calcul asigurarea afişării atât în vehicul, luăm în calcul asigurarea afişării în staţii şi aici nu contează doar suportul pe care oferi informaţia, contează tot sistemul din spate care trebuie să ne asigure o trasabilitate astfel încât informaţiile oferite să fie conforme. Sunt foarte mulţi bani, trebuie să aplicăm la fonduri europene. Nu pot să spun acum cât va costa”, a spus Negrea.