Tineri antreprenori din Ilfov au o soluție eficientă de avertizare, la îndemâna primăriilor
Furtunile care au măturat România în septembrie și care au afectat nu doar vestul țării, ci și localități din Ilfov, dar și avertismentele meteorologilor legate de schimbările climatice și de iarna grea care urmează au determinat Guvernul să adopte măsuri urgente pentru realizarea unui sistem de alertare rapidă a populației. Până la realizarea și implementarea acestuia vor mai trece, însă, luni bune, potrivit celor mai fericite estimări.
Autoritățile locale din Ilfov au deja la îndemână un astfel de sistem, fără să fie nevoite să investească în infrastructură. Platforma www.informarerapida.ro a fost dezvoltată de un grup de tineri antreprenori și poate fi pusă la dispoziția primăriilor, prin intermediul companiei New Global Media, cu sediul în Măgurele.
Momentan însă, doar Primăria Afumați o folosește. Iar prin intermediul ei, pot fi transmise nu doar alerte, ci și alte tipuri de informații utile comunității. În plus, sunt evitate situații de genul celor întâlnite luna aceasta, când au fost transmise mesaje false, menite doar să creeze panică.
O platformă sigură, care poate salva vieți
Cum funcționează sistemul? A explicat pentru “Observator de Ilfov” chiar echipa care a realizat-o.
„Sistemul de atenționare și informare rapidă a cetățenilor are două componente principale:
- o bază de date cu numerele de telefon ale cetățenilor localității, adresa, precum și alte date considerate necesare de către beneficiar (baza de date include acordul scris al fiecărui cetățean, prin semnătura acestuia, pentru primirea de SMS-uri din partea primăriei).
- o platformă web care permite trasmiterea de SMS-uri către toată baza de date sau doar către un grup de destinatari, selectați în funcție de adresă, sex, vârstă etc.
Cum funcționează sistemul de atenționare și informare rapidă:
- Accesarea bazei de date și transmiterea informațiilor se poate face de la orice computer conectat la internet, 24h din 24h, fără să necesite dotări suplimentare din partea primăriei;
- Permite trimiterea selectivă a mesajelor: destinatarii pot fi selectați în funcție de adresă, sex, vârstă, nume, data nașterii etc. ;
- Permite targetare eficientă, pe străzi și zone de organizare – destinatarii dinbaza de date pot fi selectați foarteușor, folosind străzile sau zonele de organizare ale localității;
- Permite transmiterea imediată a mesajelor de atenționare în caz de calamitate naturală: cutremur, inundații, viituri etc.sau în cazul situațiilor de urgență: incendii, accidente etc;
- Permite transmiterea automată a mesajelor către populație: transmiterea automată de mesaje în cadrul unor campanii inițiate la nivel de administrație locală, județeană sau națională, în funcție de vârstă, de zonă, de problemele vizate (ex.: campanii de curățenie, campanie de vaccinare a animalelor domestice, diferite campanii inițiate de direcții sanitare – gripă aviară etc.);
- Permite trimiterea de mesaje cu “sender” personalizat (mesajul vine de la ex: “Primăria….”, nu de la un număr în spatele căruia se poate ascunde oricine).
- Permite programarea trimiterii de mesaje – fiecare mesaj poate fi transmis imediat sau poate fi programat pentru a fi transmis automat, la o anumită dată și oră;
- Permite generarea unei liste de trimiteri detaliată (se pot urmări în timp real toate trimiterile de mesaje, de când acestea sunt transmise din contul de e-mail și recepționate de prestator până în momentul în care confirmarea de primire este înregistrată);
- Permite generarea unor rapoarte grafice în timp real (se emit rapoarte care devin disponibile în contul de administrare, despre trimiterile făcute, statutul mesajelor transmise, data și ora recepționării acestora).
“Platforma procesează şi stochează în deplină siguranţă, datele personale introduse (numere de telefon, alte informaţii personale). În plus, asigură o protecţie continuă pentru atacuri de tipul DDoS (distributed denial-of-service), folosind echipamente Cisco® Guard™ DDoS, precum și monitorizare continuă a traficului de reţea din Network Operation Center, prin personal de reţea certificat Cisco® şi Juniper®”, au explicat cei care care au creat-o.
Concluzia tinerilor de la New Global Media: platforma poate fi folosită cu succes în primul rând la gestionarea unor situații de urgență, minimalizând, astfel, pierderile și, de ce nu, salvând vieți.
Prin transmiterea de SMS-uri către populație se urmăresc câteva aspecte principale:
- atenționarea rapidă a populației
Cetățenii vor fi informați cu privire la intensitatea fenomenelor meteorologice extreme sau a dezastrelor ce urmează să se producă (inundații, viituri, accidente ecologice, explozii iminente,) și perioada prognozată pentru producerea acestora.
- transmiterea de instrucțiuni către populație
Oamenii pot primi instrucțiuni despre cum trebuie să reacționeze preventiv sau după producerea unor dezastre (ex. să rămână în case, să evite anumite străzi/zone etc.)
- mobilizarea rapidă a populației pentru participarea la înlăturarea efectelor fenomenelor meteo extreme sau a dezastrelor.
În plus, cetățenii pot fi informați cu privire la starea drumurilor în condiții severe, de iarnă, la oprirea sau alimentarea cu apă, gaze naturale, energie electrice”
New Global Media
Raluca Dan